Fantastický dort Princezna

Kdyby bylo po mém, peču dorty neustále! :)
Ale většinou si je spíše šetřím na různé oslavy a narozeniny, kterých je v naší rodině naštěstí nespočet.
Dort princezna jsem znala už celkem dlouho, především díky jeho zmenšenině z IKEA, ale pokusit se o něj doma, to byla výzva! A navíc i trochu premiéra v práci s profesionální cukrovou hmotou.

Mimochodem, asi to už víte, ale i tak: Pokud chcete potahovat dort marcipánem, rozhodně ho nekupujte v běžném supermarketu. Jeho cena je přemrštěná a množství v jednom balíčku vám na dort rozhodně nevystačí.

Najděte někde v okolí prodejnu s cukrářskými potřebami - já v Praze jezdím do Dortissima na Novovysočanské, ale jeden je například také na Zličíně, tam mají marcipán i cukrové potahovací hmoty všech barev a za velmi příjemné ceny.

Musím říct, že jakmile jsem viděla krásně fialový marcipán neodolala jsem a dort musel být prostě v této barvě. :)

A jaký byl postup?

Základem je upečený korpus z piškotu. Využít můžete běžné recepty na piškot nebo třeba nějaký váš osvědčený. Já jsem tradičně šlehala 4 žloutky s citrónovou kůrou a cca 4 lžícemi oleje. A vedle zase 4 bílky se 120 g cukru. Následně přilejte žloutky k bílkům a přisypte 150 g polohrubé (klidně hladké) mouky a půlku kypřícího prášku. Pečte v dortové formě cca 30 minut.

A hlavně se nelekněte- je to piškot a příliš vám nevyběhne. A v tomto případě nemá cenu dělat korpusy dva.

Dále si připravte:
1 l smetany ke šlehání, kterou vyšleháte spolu se 4 sáčky ztužovače šlehačky a jedním sáčkem vanilkového cukru.
konzervu nakládaných mandarinek a marmeládu

Pokud máte korpus vychladlý rozřízněte ho podélně a potřete marmeládou. Asi třetinu šlehačky smíchejte s mandarinkami a naplňte s ní korpus. Zbytek šlehačky navršte na vršek dortu (korpus můžete předtím ještě jednou potřít marmeládou) a vytvořte kopuli. Dortu můžete uhladit pomocí listu pečícího papíru, který pomalu potáhnete po vršku dortu.

Připravený dort dejte chladit.

Nyní přichází na řadu práce s cukrovou hmotou. Je to podobné, jako když jsme si dříve hráli s modelínou! :)
Důležité je hmotu nebo marcipán nejdříve správně zpracovat, aby změkla a dobře se nám s ní pracovalo.
Poté ji na pocukrovaném válu vyválejte na placku asi půl centimetru silnou, v dostatečném průměru, tak aby pokryla celý dort. Podeberte plát rukama a přenesto ho na připravený dort. Uhlaďte.

V dolní části oříznete přebytečný marcipán - na zahlazení konce můžete ze zbytku vytvořit copánek, který obtočíte kolem dortu nebo konce marcipánu zahnout dolů pod korpus.

Při zdobení můžete popustit uzdu fantazii, ale i jemné kytičky vykrojené z plátu bílého marcipánu dort krásně ozdobí.

Já jsem na dort přidala ještě svíčky, protože byl určený pro mou sestřičku ke sladkým sedmnáctým narozeninám a tak byl i název princezna celkem příhodný.
No posuďte sami:


Musím říct, že dort sklidil opravdu úspěch. Především ti, kdo si příliš nepotrpí na syté dorty s máslovým krémem, si pochvalovali jeho lehkost. Navíc šlehačka, výrazné mandarinky a marmeláda a sladký marcipán opravdu tvoří neodolatelnou kombinaci.

A co vy? Máte zkušenosti s dortem princezna? Já jsem postupovala podle originálního receptu z Apetitu, jen jsem díky mé úchylce pro fialovou barvu změnila trochu visáž tradičního dortu. Ale už se těším na další možné obměny. Například místo šlehačky s vanilkovým cukrem třeba pařížská šlehačka jako náplň. Nebo místo mandarinek ananas či banán. Hmmm, mňam!



1 komentář:

  1. Terezko krása ! Ale hrozně mi ten dort připomíná Milka čokoládu. Uplně jsem teď na ni dostala chuť ! :)

    OdpovědětVymazat