Francouzský quiche

Dneska pro vás mám velice rychlý recept na skvělou večeři, kterou můžete bez velké námahy připravit dopředu nebo naopak schovat na druhý den.

Navíc si můžete vychutnat přípravu francouzského quiche s pravou pařížskou grácií. Já si například pustím nějakou příjemnou francouzskou hudbu, otevřu si láhev vína a pustím se do toho. Navíc díky několika vychytávkám, jako předem rozválené listové těsto, mám slaný koláč za chvíli hotový.

Receptů na quiche najdete určitě bezpočet. Velice oblíbený je také cibulový nebo pórkový quiche. Já už si přesně nepamatuji, kde jsem recept četla já, ale to je na quiche jedna z nejlepších věcí- můžete si ho uzpůsobit přesně podle sebe, přidat nebo ubrat věci které máte rádi a vyšperkovat si tak svůj vlastní pravý francouzský quiche!

Bon apetite!

Co budeme potřebovat:
listové těsto (doporučuji již předem rozválené)
cibuli (červená nebo žlutá kuchyňská)
cca 300 g kuřecího masa
listový špenát
kukuřici
česnek
strouhaný tvrdý sýr
2 vejce
smetanu










Pokusila jsem se pro vás tentokrát připravit trochu interaktivní návod, takže vše, co budete potřebovat najdete i ve foto příloze:)


Jako první si připravíme listové těsto do formy. Já používám kulatou formu na koláč, ale není žádný důvod, proč by nešlo připravit quiche i na klasickém plechu, jen budete muset na krajích těsto přeložit, aby vám náplň neutekla. Pokud tak jako já používáte kulatou formu bude to chtít trochu geometrické zručnosti, abychom obdelníkovým tvarem předem vyváleného těsta zaplnili kulatou formu. Těsto navíc nezapomeneme podložit pečícím papírem.

Na pánvi si velice lehce osmahneme cibulku a přidáme na kousky nakrájené kuřecí maso. Opepříme a osolíme. V receptu na quiche ochucuji snad každou část kromě samotného těsta zvlášť, ale věřte mi, je to opravdu potřeba, aby vám z quiche nevznikl pouze neslaně nemastný kus koláče. Kuře stačí na pánvi podusit jen chvilku, tak aby nám z venku zrůžovělo. Čas na dodělání bude mít ještě v troubě. To samé provedeme se špenátem a kukuřicí. Můžete je přidat rovnou ke kuřeti, ale protže potřebují odlišnou dobu na přípravu nechávám je prohřát zvlášť. U špenátu (vzhledem k tomu, že používám mražený) stačí pouze minuta, dvě na to aby na pánvi povolil, pak stačí přidat nadrcený česnek, pepř a kukuřici. Můžete přihodit i na proužky nakrájenou druhou půlku cibule.



















Do těstem vyložené formy rozprostřene směs se špenátem a navrh přidáme kuřecí maso. Snažíme se vše rozprostřít rovnoměrně, tak aby nikdo nepřišel o svůj kousek dobroty.

Ve vyšší míse si vyšleháme 2 vejce, přilijeme smetanu a přidáme nadrcený česnek. Osolíme a opepříme. Směs rovnoměrně rozlijeme mezi náplň a na závěr posypeme nastrouhaným sýrem.





















Voilá! Poslední úkol: formu opatrně vložíme do trouby předehřáté cca na 180° a pečeme zhruba 20-30 minut.





















Během pečení quiche krásně zezlátne. Koláč je hotový, když do jeho středu zapíchnete nůž a ten po vyjmutí vyjde čistý.























No a pak už stačí jen servírovat a vychutnat si atmosféru francouzského bistra i u večeře.
























Takže jestě jednou dobrou chuť a dejte mi vědět, jak se vám postup obohacený o obrazovou přílohu zamlouval.

Vaše Tereza


Žádné komentáře:

Okomentovat