Ovocné tartaletky se sněhovou čepicí

Už delší dobu jsem v hlavě nosila nápad na svěží citrusové tartaletky s bílou čepičkou z vyšlehaného sněhu. Kde přesně jsem se inspirovala moc netuším, protože kolem jsou toho poslední dobou mraky a proto i v receptech bylo z čeho vybírat. A protože zlatá střední cesta vždycky zvítězí, dala jsem jich dohromady několik.

Kromě inspirativní improvizace v průběhu vaření a hledání pokud možno nejpraktištějšího řešení, jak se vypořádat například s absencí košíčků bylo pečení zároveň nácvikem i mnoha cukrářských dovedností- například šlehání dokonalého sněhu.

A pokud se někdo pozastavujete nad názvem, tak tartaletky jsou sice fancy název, ale v podstatě se jedná o pudinkové košíčky :)

Takže všechno začalo těstem, respektive korpusem. Variant jak říkám existuje spousta, já jsem se pustila do oblíbené lajdácké variace - máslo a sušenky. Na korpusy používám většinou věnečky, protože se dobře lámou. Po spojení sušenek (2 balení) a zhruba 200 g másla nastalá ožehavá situace, jak vytvořit košíčky bez formiček. Na pomoc jsem si vzala silikonové košíčky na mufiny a základní korpus jsem vytvářela v nich. Esteticky to nebyl úplně největší zázrak, ale přes noc košíčky zatuhly a šly krásně vyloupnout.



Do náplně jsem se pustila s jarní vervou a rozhodla jsem se namíchat úplný citrusový koktejl, který spočíval ze svaření šťávy z pomeranče, citróny, cukru a nastrouhané pomerančové kůry. Ta sice krásně voní, ale občas s ní mám problém, protože mi při vyvařování zhořkne. Vše naštěstí zachránil ovocný pudink, který jsem do svařené šťávy vmíchala, aby se nám vytvořil hustý krém. Tím jsem pak plnila připravené košíčky.



V každém jiném případě bych měla chuť košíčky zakrýt čerstvým ovoem a dozdobit například želetinou, ale tentokrát přišel na řadu sníh z bílků.

Pokud doma šleháte sníh v podstatě na denním pořádku, pak se vám moje obavy budou zdát zbytečné, ale já měla opravdu trochu vítr, aby sníh správně ztuhl, aby se vůbec vyšlehal, ale zase nepřešlehal- no zkrátka šla z toho hlava kolem. Pokud stejně jako já u sněhu trochu tápete, koukněte na návod na stránce časopisu Chuť a styl, kde mají pár užitečných rad. Například přidání lžíce vody, pokud si nejste jistá čerstvostí vajec. Ale i přes nervozitu se nakonec zadařilo a sníh držel.

To jsem si zkrátka musela vyfotit :)

A pak už nezbývalo než pomocí zdobícího sáčku sníh nastříkat na košíčky/ tartaletky.



No a na závěr přišlo to, na co jsem se nejvíc těšila- zapečení košíčků a jemné zhnědnutí sněhu. No musím se přiznat dobrovolně, že z jemného zhnědnutí bylo trošku delší solárko a bohužel i košíčky v návalu horka trochu povolily, ale na podobné katastrofy a odbočky z plánu jsme v kuchyni zvyklí a proto už nás tak úplně nerozhodí.



Nejdůležitější bylo, že sotva jsem jich pár vyfotila, nezbyl na talíři ani drobeček :)



2 komentáře:

  1. Vypadá to dobře...:) Můžu se zeptat, jaký ovocný pudink jsi použila?

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj, díky. Tuším, že ananasový :)

    OdpovědětVymazat