Čočkový salát

Čas od času mám zájem začít žít zase o něco zdravěji. Jíst pravidelně pětkrát denně, doplňovat vitamíny, preferovat saláty před vydatnými steaky a nahradit brambory a další například luštěninami. S těmi si celkově neumím moc poradit, protože představa čočkových, hrachových a fazolových kaší s párkem, uzeným či čímkoliv těžce identifikovatelným mě vrací zpět do let základní školy a jídelního stravování, což je místo, kam se rozhodně vracet nechci.

Každopádně jsem si řekla, že s čočkou bych to neměla tak rychle vzdávat. Proto jsem si na stránce Apetitu, což je mimochodem nezničitelná studnice zajímavých receptů našla recept na čočkový salát. A výsledek? Více než překvapivý, chutný a zároveň i lehce návykový.

No a navíc i tak jednoduchý. Čočku - tureckou, červenou, která je chuťově výborná a hotová doslova za pár minut (tzn. nemusí se předem namáčet) připravíme podle návodu na obalu, alias povaříme v osolené vodě.
Na pánvi osmahneme cibulku, přidáme nakrájenou hlívu ústřičnou (nový objev mezi houbami a konečně alternativa k otravným a stále stejným žampionům) a lehce podusíme. Smícháme s čočkou a přidáme na kousky nakrájená sušená rajčata. Já jsem přidala i trochu oleje, ve kterém jsou rajčata naložena. Na talíři můžeme salát ještě promíchat s nasekanou pažitkou a zalít vinným octem.
Pro doplnění jsem navrch nastrouhala ještě trochu balkánského sýra, ale to rozhodně nemusí být.

Čočkový salát se sušenými rajčaty je skvělý! Unylou čočku to projasní, sušená rajčata tomu dodají šmrnc a vy získáte zdravé, syté jídlo za pár minut. A když salát vystydne do druhého dne, vůbec to nevadí. Chutná totiž stejně dobře i studený!


A jak je to s tou návykovostí? Poprvé jsem se bála, abych neskončila s pěti kily čočky, kterou už nemůže nikdo vidět. Proto jsem se držela zpátky a salátu bylo opravdu málo. Od té doby na něj myslím dnem i nocí a zítra se ho chystám dělat znovu! :)

1 komentář:

  1. Opravdu nepřehledné předpisy na vaření.Nic horšího jsem zatím nečetla.Nezajímá mě kdo má na co chuť, ale jak se co dělá a kolik čeho.Nikomu tyto stránky nedoporučím

    OdpovědětVymazat