Čokoládovo - mátové šílenství a cheesecake na první pokus

Asi to znáte, každý má nějaké úchylky na chutě a každý si i mezi sladkým rád vybere ty své nejoblíbenejší kombinace. Mezi moje celoživotní favority patří kombinace máty a čokolády! Za jakýchkoliv okolností, v jakémkoliv složení :) Miluju naše české peprmintky v čokoládě, s nadšením vítám každou novou čokoládu s mátovou náplní, pokaždé v Anglii jásám nad jejich širokou nabídkou (protože tam je narozdíl od nás tato kombinace velice oblíbená) a na návštěvě v Estonsku jsem objevila skvělou horkou čokoládu s mátovou příchutí!

Na druhou stranu neznám moc lídí, kteří by zrovna této kombinaci fandili. Na rozdíl od mojí rodiny, která má naopak tuto lásku k mátové čokoládě v krvi. A proto, když jsem na internetu objevila u oblíbené blogerky Lucie recept na Mátovo- čokoládový cheesecake (originální recept zde) nemohla jsem odolat a pustila jsem do pečení rovněž. Zároveň byla celá akce výzvou, protože mezi vším pečením a experimentováním jsem se k přípravě klasického cheesecaku zatím nedostala.
To je navíc podle mě problém více lidí, protože za cheesecakem vidíme něco ooohromně složitého a přitom je to snadné opravud jak facka :)

Kdybych měla celou přípravu shrnout skládá se asi ze tří samostatných částí, které následně spojíte dohromady. Základem je sušenkový korpus. Asi jako u většiny "moderních dezertů", takže vybrané sušenky (někdo používá derby, já třeba čokoládové věnečky, ale tentokrát mi v obchodě nebylo přáno a sušenky nahradily kakaové piškoty) rozdrtíme a smícháme s rozpuštěným máslem. Na běžnou dortovou formu cca 150g másla a 300 g sušenek. Vzniklou hmotu pak jednoduše natlačíme do formy a pokusíme se jemě vytvarovat i boky. Formu nezapomeňte vyložit pečícím papírem. Vložíme do trouby a pečeme cca 10 min. Část jedna je splněna.

Jako druhou část si připravíme základ cheesecaku. Tím je termizovaný sýr nebo krémový sýr nebo tak nějak všelijak se tomu dneska říká a pro mnoho lidí je právě tato ingredience velkou neznámou. Jedna dobrá rada je, nenahrazovat cream cheese tvarohem, i když jsem to už v nějakých receptech viděla. Tvaroh zkrátka sýr není :) Nejjistější je určitě Duko, někdo doporučuje i Lučinu a já jsem přesvědčená, že pomazánkové máslo odvede úplně stejnou práci. V některých případech ho již lze koupit například i čokoládové. 
Ale zpátky k mému cheesecaku! Jelikož výsledek měl být dárkem na oslavu, neměla jsem nejmenší tužby nějak experimentovat a proto v mém nákupním košíku skončily dvě balení duka, což je zhruba 300 g. Sýr vymícháme s cukrem cca 100 g a vmícháme vejce a zakysanou smetanu.

A jdeme na třetí část. Ve vodní lázni rozpouštíme 200 g peprmintek nebo mátové čokolády (já jsem zkombinovala obojí) a 100 g hořké čokolády. Ale vzhledem k tomu, že fondán,který je v peprmintkách není zrovna fanouškem rozpouštění, pravděpodobně se vám nepodaří vytvořit úplně tekutou verzi. Úplně ale postačí, když čokoládovou hmotu pečlivě spojíte dohromady.

Následně vmícháme část tři k části dvě (krémovou směs s rozpuštěnou čokoládou) a vlijeme do části jedna (sušenkového korpusu). Pokud chcete, lze do směsi přidat ještě mátový extrakt. Ten jsem v Čechách nikde neviděla a proto jsem se pokusila o takovou svou domácí obměnu (svaření alkoholu, cukru a lístků máty), ale nemyslím si, že by to mělo nějaký větší účinek.

Zkompletovaný cheesecake vložíme do trouby a pečeme nejprve 15 min na 180° a pak ještě 45 min za teploty 120°. Hotový cheese cake je ztuhlý, ale uprostřed se ještě trochu "třese".

Na závěr jde toto veledílo ještě jakkoliv ozdobit. Já jsem si vystačila se zbytkem mátové čokolády, kterou jsem na vršek nastrouhala.

Voilá!

Musím říct, že cheesecake měl velký úspěch a mamince, která slavila svátek udělal radost.
Já jsem se zase plácala po ramenech, že jsem uklohnila i nefalšovaný cheesecake a těm, kdo nefandí čokoládovo mátové kombinaci jsem musela slíbit, že co nejříve připravím i klasickou verzi bez máty.

A co vy? fandíte cheesecakům nebo mátovým kombinacím? Máte nějaký osvědčený netradiční recept na cheesecake? Kdyžtak sem s ním!


Žádné komentáře:

Okomentovat