Léto si žádá cheesecake

Zapomeňte na všechno, co jste četli o cheesecaku a jeho přípravě! Na druhý pokus jsem se inspirovala titulkou červnového Apetitu a jejich recept na cheesecake s jahodami. Ale protože první pokus cheesecaku nedopadl špatně, nechtěla jsem se původně od tohoto postupu příliš odchylovat. Ale recept v Apetitu se lišil snad úplně vším. A protože radši vařím a peču jen tak, bez neustálého nahlížení do receptu, pustila jsem se do cheesecaku tak nějak po paměti.

Základem cheesecaku je klasika - sušenkový korpus. Oblíbené sušenky, například kakaové, rozdrcené smícháme s rozpuštěným máslem a vytvarujeme do formy. Základ korpusu dáme zapéct asi na deset minut do trouby.

Další krok je asi všude stejný - cream cheese (krémový sýr), klasická je Philadelphia, Apetit použil Lučinu a já sáhla po klasickém pomazánkovém másle. A protože nemám ani moc ráda přílišné vážení a odměřování, používám 2 balení pomazánkového másla, které stačí vyšlehat s cukrem a vanilkovým cukrem.


Apetit v receptu pokračoval po vlastní ose, ale mě se líbí varianta cheesecaku, kde figuruje především čokoláda. Proto jsem na vanilkový cheesecake rozpustila dvě bílé čokolády a smíchala je s trochou kokosu (jasná letni kombinace). Rozpuštěnou čokoládu vmícháme do smetanového sýra, přidáme zakysanou smetanu a dva žloutky. Cheesecakovou směs vlijeme do připraveného korpusu a dáme na 35 minut do trouby. A úplně jsem v tom pečení zapomněla dát do trouby nádobu s vodou. A i tak se cheesecake povedl.

Navrch lze zdobit v podstatě čímkoliv. Já jsem pokračovala v inspiraci z Apetitu a ozdobila jsem jahodami. O kvalitě cheesecaku asi nejvíc svědčí, že i když jsem zásadně pouze pro všechno s obsahem čokolády, tak i tahle vanilkovo-kokosová varianta byla prostě božská!!



A cheesecake mizel....




Žádné komentáře:

Okomentovat