Večeře z farmářského trhu

Krásný podvečer,
 
tohle je jen takový kratší článek o mém pátečním skvělém zážitku a nečekané, ale zato příjemné změně plánů. Podstatní jsou dva aktéři - páteční večer a farmářský trh.
 
K farmářským trhům mám odjakživa takový nevyvážený vztah. Na jednu stranu mne představa opravdu pěkného trhu láká, na druhé straně nejsem zrovna typ, co by se v trzích vyžíval a přílišná pozornost prodejců na jakémkoliv tržišti nebo obchodě je mi spíše nepříjemná.  To jsou ale víceméně podružnosti. Můj největší problém tkví samozřejmě v tom, že jsem naprosto neschopná vstát o víkendu v nějakou rozumnou dobu a jít se na farmářské trhy alespoň podívat. No a upřímně, pokud tam vyrazíte kolem jedné hodiny odpoledne, moc věcí už tam na vás nezbude. Proto mojí jedinou nadějí jsou trhy odpolední, například v pátek. Tam jsem také spíše pouze náhodou zamířila i tentokrát, bez jakékoliv představy, co bych si tak mohla odnést (nejsem nějakou přesvědčenou zastánkyní bio, takže brambory, rajčata a další věci s klidnou duší nakoupím i v supermarketu).
Jako první u mě ale přistály rostlinky máty a bazalky, kterých není přeci nikdy dost a které mi také dost pravidelně hynou. Hned naproti mě poté zaujal stánek s řeckými potravinami (typické produkty české farmářské výroby:)), kde jsem kromě lákavých sušených rajčat (pěstuji si na nich pěknou závislost:) dala šanci i nádherným velkým olivám. A když už jsem měla tento základ v tašce, nemohla jsem vynechat ani kozí sýr u dalšího prodejce, čerstvé české jahody a nakonec neuvěřitelně voňavé uzené makrely u vedlejšího pultu. Zkrátka během několika minut mě kouzlo farmářského trhu doslova vtáhlo a než jsem se nadála odcházela jsem s docela slušným nákupem. Cestou domů jsem si pak v tramvaji užívala zvláštní kombinaci vůní máty, sladkých jahod a sem tam i přídech uzeného masa, které se linuly z mých tašek:)
 
A i když pátek je můj osobní svátek vyhrazený přípravě nějakého sofistikovaného kulinářského skvostu, tentokrát jsem se vydala na mnohem jednoduší cestu á lá co jsem koupila na farmářském trhu a připomíná nám letní dovolené ve Středomoří. K makrele, kterou jsem ještě lehce nahřála v troubě přibyl jednoduchý salát s rajčaty, polníčkem a cibulí. Sušená rajčata, olivy a nakrájený kozí sýr jsem lehce promíchala a pro své vlastní potěšení jsem připravila také pravé řecké tzaziky z tvarohu s pořádnou dávkou česneku a především čerstvého kopru.
 
A na závěr jsem ještě vyzkoušela rozpečený bochník chleba se sýrem a papričkami jalapenos podle nového Apetitu. Recept přidám v dalším příspěvku. Evidentně rozpečené bochníky jsou hot and top pro tuto sezónu, protože nejrůznější recepty na mě koukají ze všech stran :)
 
A abych nezapomněla, zlatým hřebem celého večera byl celkem rychlý a efektní dezert z piškotu, šlehačky doplněný o čerstvé jahody, jak jinak než z farmářského trhu!  Ale o tom až v jiném příspěvku. :)
 
Večeře z farmářského trhu s vůní léta a dovolené u moře:
 
 
Letní salát: polníček, rajčata, okurka, cibule + vinný ocet
 
Rozpečený bochník se sýrem a jalapenos:
 
A na závěr dezert s jahodami: (recept a postup již brzy)
 
 
P.S. Makrela se bohužel na žádnou z fotek neprobojovala. I přes omamnou vůni a skvělou chuť se stala na talíři naprosto nefotogenickou :) Škoda.
 
A co vy? Jak jste na tom s farmářskými trhy a pátečním vařením? Musím říct, že pro mě konečně získaly zajímavé kouzlo a brzy (za týden) se asi budu muset vypravit na další. Minimálně pro další zásobu sušených rajčat :))

Žádné komentáře:

Okomentovat