Božské cookies

Cookies plné čokolády jsou prostě božské! Jejich recept jste sice už na blogu mohly vidět (najdete ho zde). Tentokrát vám ale můžu přinést i vlastní fotku. Cookies peču čas od času, je to ideální menší dezert, který se hodí jako sladká snídaně nebo i příjemné k zakousnutí k odpolední kávě.

V receptu kromě másla, cukru, celkem malého množství mouky vmíchate do těsta především velké množství kakaa, rozpuštěné čokolády a na závěr ještě nahrubo drcené kousky čokolády, což znamená, že čokoládovější sušenku jste, troufám si říct, ještě neochutnaly.:)





V minulém receptu jsem cookies na závěr polévala mátovou polevou, ale kousky peprmintové čokolády (pokud jste jako stejně jako já fanoušky této kombinace) můžete přidat i do těsta nebo jimi cookies před pečením ještě posypat. Stejně tak můžeme cookies obohatit kokosem a osvěžit jím čokoládové cookies nebo do těsta přimíchat rozinky nebo jiné kandované ovoce. Já jsem tentokrát nešla nijak daleko a těsně před pečením jsem cookies posypala kousky bílé čokolády.

Důležitým poznatkem z mého několikanásobného pečení cookies je vykrajovat z těsta bochánky co nejmenší, protože se v troubě celkem podstatně roztáhnou.

A na závěr - čokoládové cookies, které mám originálně od britské kuchařky Nigelly Lawson, ale podobný recept už najdete na více místech, se pečou sotva deset minut. Poté, když je vytáhnete z trouby jsou ještě celkem měkké, ale až teprve na vzduchu krásně zkřehnou.

Cookies, to jsou pro mne božské, křehké, jemné a především neuvěřitelně čokoládové sušenky.



Žádné komentáře:

Okomentovat