Lehká letní roláda

Minulý víkend, sluníčko a nepopiratelný nástup léta znamenalo jediné - je třeba péct. A jak jinak se peče v létě než lehce, s osvěžující kombinací  a hlavně s pomocí sezonních plodů nejlépe z domácí zahrádky. Tu sice nemám a na balkon mi praží tak, že většina rostlin okamžitě usychá a proto jsem se na víkend vypravila k rodičům a na večerní letní posezení na zahradě jsem připravila lehkou a osvěžující roládu.





Receptem jsem se inspirovala v souborné kuchařce Albert v kuchyni, která by mě bývala původně vůbec nezaujala, ale vzhledem k tomu, že se na receptech podílí i bývalá šéfredaktorka časopisu Apetit Dita Pecháčková, tak tato kuchařka opravdu stojí za to!


Původní recept sice nabízel variantu s jahodami uvnitř lahodné šlehačky, ale já jsem byla věrná tomu, co "zahrada dá" a proto jsem jahody, kterých bylo na zahrádce jen pár, nahradila rybizem, kterého je naopak víc než dost. :)

Těsto na roládu je nejen krásně lehounké, ale i jednoduché (a pro mě překvapivé, těsto bez mouky? A ono to funguje:). Stačí vyšlehat 6 vajec se 120 g cukru, jak píše recept dokud se neztrojnásobí objem. 


Poté do těsta postupně vmícháme asi 30g kakaa (ještě stále všechno odvažuji od oka) a směs vlijeme na plech vyložený pečícím papírem. Těsto pečeme asi 30 minut a po vyjmutí z trouby ho necháme chvilku zchladnout.

Hotové těsto překlopíme na utěrku, sejmeme pečící papír a cvičně roládu stočíme. Zatímco se roláda snaží zapamatovat si její tvar, připravíme si náplň. Šlehačku osladíme a vyšleháme spolu se stužovačem šlehačky (prostě pro jistotu). A i když šlehačka je šlehačka, pro jistotu ještě vmíchám jednu vaničku tvarohu (místo druhého balení šlehačky, aby byla náplň pevnější a roláda držela tvar.



A pak už to jde doslova jako po másle. Nebo spíš po šlehačce? Roládu roztočíme, zhruba tři centimetry od vnitřního okraje potřeme korpus šlehačkou a bohatě zasypeme ovocem, v tomto případě rybízem. Roládu pevně stočíme a dáme vychladit do lednice.

A pak v době servírování jen krájíme ostrým jemně navlhčeným nožem, přípdaně dozdobíme rybízem nebo jiným ovocem.



Žádné komentáře:

Okomentovat