Svěží rybízová bábovka

K této pečící akci mě vyburcovalo hned několik podnětů. Jednak zásoba rybízu, jednak výtka, že málo peču bábovky (no to bych se na to podívala!) a také recept v časopise Gurmet, který jsem ze zvědavosti prolistovala v rámci honu za zajímavými recepty.

Musím říct, že food časopisy listuju často a taky ráda srovnávám. Mým nejoblíbenějším je stále pravděpodobně Apetit, i když to každou chvíli vypadá, že ho na piedestalu vystřidá nějaký nový. Například časopis Food, který má své dobré stránky, a nebo teď naposled dvojčíslo časopisu Gurmet, ze kterého je dnešní recept. Na druhé straně, časopis Chuť a Styl, vypadal sice pár čísel slibně, ale poté co prošel nedávno velkou obsahovou a vizuální obměnou už mě jeho obsah příliš neláká- škoda. Protože čím víc časopisů o vaření, tím více inspirace a zajímavých receptů :)




Takže inspirace by byla, výzva taky no a letního ovoce bylo taky dost. Ještě bych předem řekla, že původní recept byl s borůvkami, které jsem vyměnila za rybíz. Za druhé, já bábovku peču jinak, už od "malička" a skoro poslepu :) V tomto případě jsem se ale držela receptu a výsledek byl skvělý. Bábovka byla neuvěřitelně kyprá a díky kombinaci sladkého cukru, citrónu a rybízu kysele osvěžující!

Takže tady máte recept:

240 g krupicového cukru
6 vajec
240 g polohrubé mouky
nastrouhané kůra z jednoho citronu
rybíz nebo borůvky

Cukr a vejce ušleháme do pěny. Přimícháme mouku (opět jsem cukr ani mouku neodvažovala, pečeme tzv. od oka :)) a citrónovou kúru. Já jsem navíc s cirónem nešetřila a do těsta jsem vymačkala i všechnu šťávu z jednoho citronu.

Do bábovkové formy nalijeme asi čtvrtinu těsta a bohatě posypeme rybízem. Pak nalejeme zbytek těsta a pečeme cca na 180°asi 45 minut.

Před podáváním bábovku pocukrujeme

P.S. Moje forma na bábovku není zrovna ukázkově bábovková, ale má teflonový povrch, takže není nutné ji vymazávat. Za to já bych rozdávala kladné body :)

Voilá a dobrou chuť!



A jaký je váš tradiční recept na bábovku? Experimentujete s ovocem nebo máte radši klasiku třeba mramorovanou?

Žádné komentáře:

Okomentovat