Čokoládové nákypy s třpytkami

A jak jsem slíbila je tu jeden z Nigelliných receptů, tentokrát na malé čokoládové nákypy nebo jak je nazývá sama Nigella - pudinky. I když samo pečení bylo trochu stresující a v jednu chvíli už jsem moučník málem házela do koše, nakonec z nich byl neuvěřitelně lahodný a nekonečně čokoládový dezert.

Ilustračně sem přidávám ještě originální foto od Nigelly, protože moje verze byla sice vynikající, ale rozhodně o dost méně fotogenická.




Pudinky se skvěle hodí jako dezert na závěr společné večeře (tak ho hodlám v budoucnu rozhodně využít) nebo jako vynikající čokoládová snídaně.

Základem nákypů je lehké těsto z rozpuštěné čokolády a másla (oboje po 100 g), vyšlehaných vajec (3-4) a cukru (200 g) smíchané dohromady s 50 g hrubé mouky, prášku na pečení a špetky soli.

Těsto rozdělíme do zapékacích kalíšků. A tady přichází kámen úrazu a moje téměř školácká chyba. Kalíšky byste měli plnit nejvíce tak do poloviny, tak jako při pečení muffinů. Já jsem je bohužel naplnila o něco víc, takže po vložení do trouby, kde se nákypy měly péct asi 25 minut, se v troubě odehrávalo spíše větší než menší hrnečku vař. (to také vysvětluje záhadu, proč Nigella z dané dávky udělala 8 nákypů a mě zbylo sotva na šest kusů)

I když jsem zpočátku nebyla úplně nadšená z názvu nákypy nebo pudinky, tak nakonec to bylo mnohem lepší, než kdybych to, co jsem vytáhla z trouby, chtěla nazývat dortíky nebo třeba bábovičkami. Po menší chvilce zoufalství, kdy jsem se jeden z nákypů snažila transportovat do jiné formy a dalši jsem se snažila alespoň navrátit do forem původních, jsem snahu vzdala a šla raději rozpustit další várku čokolády a másla, abych opravdu pořádně vzkypělé nákypy zakryla lesklou čokoládovou polevou.

Experiment se povedl a vrchní elegantně navrstvená porce čokoládové polevy tragédii zažehnala. Vršek nákypů jsem ještě posypala rozdrcenou oplatkou smíchanou s jemnými zlatými třpytkami (jedlými samozřejmě).

Nákypy jsou geniální ke snídani a luxusní když si na nich pochutnáte ještě za tepla!

A abyste neřekly, tak tady je pár krasavců na závěr:

 

Žádné komentáře:

Okomentovat