Parádní cupcakes

Snad mi odpustíte trochu samochvály, ale musím říct, že po dokončení této várky cupcakes jsem kolem nich snad deset minut poskakovala a tleskala rukama nad hlavou - takovou jsem z nich měla radost. Než půjdeme dál, je tu malá ochutnávka:


Základem cupcakes byla čokoládová klasika. Co se týče krému nejsem absolutně fandou máslových a příliš hutných krémů. Ráda si pohraju se šlehačkou nebo jinou vychytávkou. Ale tentokrát měla nádhera cupcakes putovat dál a proto jsem musela sáhnout na jistotu a dortíky ozdobit vanilkovým krémem z prášku. Food loveři mě proklejí, zastánci dokonalého domácího pečení mě možná zadupou do země, ale co! Krém je dobrý, drží i dobře vypadá a v tomto případě nebylo možné nic riskovat.

A hlavní zábava totiž přisla, až když byl krém navršen na čokoládové dortíky. Pokaždé, když připravuji a zdobím cupcakes, musím se urputně držet, abych na ně nenasypala všechno barevné, třpytivé a krásné, co v kuchyni mám. Trochu jako malá holka, ale když ono je to taaak roztomilé. Tentokrát jsem se tedy rozhodla držet se na uzdě a zdobit pouze ovocem (jahody a ostružiny v kouzelné a jednoduché kombinaci s vanilkovým krémem) a domácími čokoládovými ozdobami. Na druhou půlku cupcakes jsem ještě krém obarvila do lehké lila fialové (aby to byla nějaká zábava) a držela se stejných pravidel.



A čokoládové ozdoby? To vám teprve byla zábava!
Někde, ale už si nejsem jistá, kde to bylo jsem viděla zrychlený návod, jak  jednoduše připravit čokoládové motýlky. No jednoduše... Stačí čokoládovou polevou na pečící papír namalovat malého roztomilého motýlka a při zasychání čokolády papír ohnout, aby jste vytvořili efekt rozevřených motýlích křídel.

Opravdu jednoduché jako facka. Kdybych se jen nezasekla hned na prvním bodě. Nakreslete čokoládovou polevou motýlka. Ještě k tomu roztomilého a ve velikosti odpovídající rozměru dortíků. Čokoládě jsem nastřihla jen malý růžek a jala jsem se malovat. Zase jsem si připadala jako ve školce, až na to, že z první tří motýlků se staly jen velké čokoládové fleky a čtvrtá verze měla rozměry spíše motýlí godzilly. Naštěstí pokusů byl dostatek a tak jsem se i já nakonec dočkala pár malých motýlků. Pro jistotu jsem ještě průchod abstrakci a pár ozdob tvořily jen umělecké klikyháky. 



Druhá fáze přichází, když má čokoláda tuhnout. Nesmíte ji ohnout hned, dokud je ještě tekutá, ale ani moc pozdě, aby vám nepopraskala. Pak stačí v kuchyni najít najít jakoukoliv pomůcku, který udrží motýlky v ohnuté poloze dokud úplně nezaschnou. U mě to vypadalo asi takto: (snad je alespoň trochu poznat, co je abstraktní umění a co měl být motýlek :)





A aby čokoládových ozdob nebylo málo, našla jsem ještě kousek bublinkové fólie a nalila na ní zbytek čokoládové polevy. Potom co poleva zatuhne (můžete ji na chvíli dát i do mrazáku) stačí fólii sloupnout a čokoládu rozlámat na malé nepravidelné kousky, které zapíchnete do cupcakes.









A tady je máte ještě všechny pohromadě:



Někteří motýlci zkrátka trochu povyrostli:





















A jiným to i v nočním světle slušelo:



6 komentářů:

  1. Teda Terezko, to je vážně nádhera! A zjistila jsem, že není moc dobré chodit okukovat tvůj blog hladová.. teď abych šla vybílit ledničku :D

    OdpovědětVymazat
  2. Ooooch, vypadají úžasně! Ani nechci vědět, jak skvěle musí chutnat :)

    OdpovědětVymazat
  3. Holky, díky :) Musím říct, že chutnají dobře, jsou to takové akorát porce :)

    OdpovědětVymazat
  4. terko, prosímtě mě bx zajímalo, jestli bych mohla upéct cupcaky a nezdobené je dát do mrazáku , jde o oslavu a kdybych měla všechno dělat den před tak to bych se zbláznila... nezkoušela jsi jak potom chutnají?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No úplně konkrétně jsem to nezkoušela, ale myslím, že když je pak včas vyndáš a necháš je pomalu rozmrznout měly by být v pohodě. Doporučuju je ale zamrazit v nějaké neprodyšné, uzavřené krabici, aby nenasákly pachy z mrazáku - pak můžou chutnat divně :)

      Vymazat