Skořicoví šneci



Je neděle po obědě, venku svítí sluníčko, dveře na balkón jsou otevřené a byt je celý naleštěn. Ideální čas upéct něco opravdu sladkého, vynikajícího, zkrátka jen pro potěšení a tu překrásnou vůni linoucí se z kuchyně.

Proto jsem si vzpomněla, že při posledním listováním Apetitu jsem lehce slintala nad skořicovými šneky se sladkou polevou. Tuším, že stejný recept má ve své kuchařce i Dita Pecháčková a určitě jich lze najít na internetu víc než dost. A já prostě miluju skořicové šneky. Ráno po cestě do práce, v sobotu ráno před odjezdem na víkend. Kdykoliv! Takže proč si je takhle při nědeli neupéct.




Šneci se dělají z kynutého těsta. Opravdu. Jinak to nejde. A já to vím, protože zrovna do kynutého těsta se mi moc nechtělo a tak jsem hledala jakoukoliv alternativu, protože zrovna kvasnice byly to jediné, co jsem doma neměla, takže moje nedělní pečení začalo výpravou na nákup. Holt nebylo zbytí.

Na kynuté těsto vám poradím jeden tip. Inspirujte se u maminky nebo u babičky, zkrátka někoho, kdo má kynuté těsto v krvi. Já jsem totiž postupovala přesně podle receptu z Apetitu a při sedmém odpočinutí a odležení těsta jsem měla pocit, že už se těch šneků snad nikdy nedočkám. Příště radši zavolám mamince.


Základ těsta je jednoduchý. Do 125 ml vlažného mléka přidejte zhruba stejné množství vlažné vody a rozdrobte kostičku droždí. Nechte chvilku odpočinout, aby kvasnice začaly pracovat a vznikl kvásek. 

Základ kynutého těsta tvoří vyšlehané máslo a žloutek (nebo rovnou celé vejce, to taky funguje), k tomu přimíchejte zhruba 300 g hladké mouky, 55 g cukru a špetku soli. Přidejte kvásek a vypracujte těsto. Těsto si vyklopte na pomoučněný vál a pořádně ho vypracujte. Pokud jste neodhadli objem mouky a těstou pořád příliš lepí, nebojte se přisypávat další mouku a zapracovávat ji do těsta. Po vypracování byste měli mít vláčné, nelepivé těsto, které vytvarujte do koule a pod potravinářskou fólií (nebo jako za stara prostě pod utěrkou) nechte na teplém místě vykynout, asi jednu hodinu.



Potom, co těsto výrazně znásobí svůj objem, ho znovu propracujte. V tuto chvíli je podlě mě už těsto připravené k další úpravě, ale původní recept důrazně radil těsto ještě vložit v máslem vymazané míse do lednice nechat odležet 4 hodiny nebo i celou noc. Upřímně neměla jsem 4 hodiny a neměla jsem ani celou noc. Navíc po další půl hodině těsto stále kynulo (přestože bylo obalené v potravinářské fólii) a nebezpečně začalo připomínat hrnečku vař. Proto jsem se rozhodla ho naposledy zpracovat a zahájit operaci skořicoví šneci.

Ve chvíli, kdy máte připravené těsto, ho stačí na pomoučněném vále vyválet do pravidelného obdelníku. Pracovat byste měli rychle, pro případ, že těsto ještě stále pracuje a dále kyne. Rozválené těsto pomažte změklým máslem a bohatě posypte skořicí smíchanou s cukrem. Zabalte pevně jako roládu. 


Válec rozřežte asi na 3 cm silné kousky a vyskládejte do máslem vymazané trouby. Můžete je nechat ještě asi po padesáté vykynout, ale na to už jsem byla příliš netrpělivá a rychle jsem strčila celý plech do trouby.




Na šneky stačí zhruba 20 minut při 180° a budete vytahovat zlatavou a voňavou nádheru.


A pro ty největší labužníky, můžete šneky doladit sladkou a lesklou polevou smíchanou z 200g moučkového cukru, 4 lžic rozpuštěného másla, 3 lžic mléka, vanilkového cukru a špeky soli.


Jak říkám, ideální na snídani.



A ještě jeden malý tip na závěr. Upečené šneky, ještě před tím, než je polijete polevou, můžete dát zamrazit a připravit si tak rychlou a dobrou snídani na dobu, kdy byste jinak nestihli.



Dobrou chuť!

3 komentáře:

  1. vypadají moc dobře! a k tomu ta káva nebo kakao, mnaam :)

    OdpovědětVymazat
  2. Děkuji, přesně tak, po ránu s kafem - to je pořádná snídaně :)

    OdpovědětVymazat
  3. Dokonalá snídaně ke kávě, či horké čokoládě :)

    Nela z Beauty Charm

    OdpovědětVymazat