Mrkvové cupcakes s jogurtovou polevou

Přiznám se dobrovolně doposavad jsem žádné sladké s obsahem zeleniny nepekla. A že se jich poslední dobou objevuje opravdu hodně. Bramborové bábovky, koláče z červené řepy a kdo ví, co ještě. Nejznámější a pravděpodobně nejčastější je ovšem mrkvový dort. Nejsem si jistá, kde je jeho originální původ, protože můžete najít recept jak na tradiční švédský mrkvový dort, tak na benátský mrkvový dort a svůj recept na něj má samozřejmě i Nigella.

Já jsem se nechala inspirovat hned několika recepty a kromě mrkve jsem do těsta přidala i hrušku a trochu čerstvého zázvoru- taková podzimní kombinace a vitamínová bomba v jednom.

A má vůbec cenu říkat, že jsem je pekla ve formě cupcaků? 

Při zdobení jsem se rozmýšlela mezi citrónovou a jogurtovo čokoládovou polevou. Ale vzhledem k tomu, že jsem výtvory plánovala převážet, tak jsem raději volila variantu, která pevně zatuhne a neutrpí újmu během převozu. Vršek dortíku nebo cupcaku měla zdobit zručně vyrobená mrkvička z marcipánu, ale vzhledem, že marcipán nebyl nahradily ji barevné bonbóny. Holt někdy musíme improvizovat.

A jaké mrkvové cupcakes nakonec byly? Osvěžující! Nejen díky kyprosti těsta získané právě přidáním zeleniny a ovoce přímo do těsta, ale také netradiční příchutí a i trochu štiplavosti zázvoru.


A tady je recept, ať si mrkvové cupcakes můžete připravit i vy:

Suroviny na zhruba 12 cupcaků:
  • cca 2 hrnky hladké mouky
  • půl hrnku rozemletých ořechů nebo semínek
  • 120 g másla
  • hrnek cukru
  • 2 vejce
  • 2 střední mrkve nastrouhané na jemno
  • 1 hruška
  • menší kousek zázvoru, šířka cca 2 cm 
  • kypřící prášek
Na polevu a zdobení:
  • 100 g jogurtové polevy
  • 100 g bílé čokolády
Nejprve zpracujeme máslo, cukr a žloutky do jemné pěny. Poté přisypeme mouku, kypřící prášek a rozemleté ořechy (tohle je tak trochu tajemná ingredience, protože úplně přesně nevím, proč se používá, ale pracovalo se s ní v každém receptu, takže jsem ji přidala i já. Řekla bych, že se jedná o pojistku, jak zahustit těsto, protože zelenina pustí dost šťávy a samotná mouka by ji nemusela udržet. V tomto bodě můžete experimentovat a dodat tak cupcakes i něco s vlákninou- já jsem vzala, co bylo po ruce, konkrétně slunečnicová semínka). Do těsta poté přidáme nastrouhanou zeleninu a ovoce. Na závěr vmícháme vyšlehaný sníh. Nalijeme do košíčků na muffiny a pečeme na 180° zhruba 30 minut. Jednoduché ne?

Po upečení košíčky vyndáme a necháme vychladnout. Mezitím si rozpustíme jogurtovou polevu s bílou čokoládou a nalijeme na cupcaky. Na závěr můžeme ozdobit barevným sypáním, marcipánovou mrkvičkou nebo ovocnými bonbóny.

Voilá!






Jen malé varování na závěr. Pokud vaše okolí není zrovna nakloněno experimentování v oblasti kuchyně a použití zeleniny ve sladkém pečivu jim přijde zvláštní až téměř obskurní, pak doporučuji obsah mrkve zmínit teprve až po ochutnání. Jinak hrozí tzv. nástup strachu z neznámého.

Ale za mě mají mrkvové cupcakes rozhodně zelenou! A využití zeleniny ve sladkostech mě docela zaujalo. Někde jsem teď zahlédla recept na bramborovou bábovku, tak se tu možná brzy objeví :))

A co vy? Pečete mrkvové dorty? Nebo něco jného se zeleninou? 

1 komentář:

  1. Já mrkev můžu všude, v muffinách, pomazánce a nebo ještě mrkvový krém je skvělý ! :)

    OdpovědětVymazat