Nedělní snídaně

Víkendové snídaně patří k mým oblíbeným. Zatímco v týdnu se moje snídaně sestává z čehokoliv, co je po ruce a rychlého kafe, pak víkendová snídaně by měla být přesný opak. Navíc nejsem zrovna ranní ptáče, takže když snídám v sobotu nebo neděli kolem jedenácté, mívám už opravdu docela hlad.

Lívance jsou úžasnou a rychlou variantou, která promění vaše ráno v báječný okamžik, i kdyby počasí na víkend vypadalo beznadějně nebo by vás místo odpočinku měla čekat hromada věcí do školy či do práce nebo nedej bože víkendový úklid :)

Nejde samozřejmě o typický recept na lívance, v těch spolu s borůvkovou marmeládou kraluje moje babička, ale tyhle jsou mnohem rychlejší a proto se hodí přesně na víkendovou snídani.

Bon apetite!

Co budete potřebovat (alias sežeňte si už den předem, ať sobotní či nedělní ráno nezahájíte zběsilým útokem na obchod):
  • hladká mouka (250 g)
  • půl sáčku přášku do pečiva
  • lžíce másla
  • 150 g bílého jogurtu
  • 300 ml mléka
  • 1 vejce

Mouku promíchejte s kypřícím práškem. V druhé míse smíchejte vejce, máslo, jogurt a vmíchejte do mouky. Postupně přilívejte mléko, až budete mít krásné, trochu hustší těsto. V původním receptu (podle Jany Florentýny Zatloukalové) jsem sice četla trik, že si nemusíte lámat hlavu s bezchybným vyšleháním těsta, ale věřím, že v ranních lívancích nechcete mít žmolky nebo kusy mouky :)

Lívanečky pak smažte po obou stranách na rozpálené pánvi. Podávat je pak můžete, jak jen je libo. S oblíbeným džemem, s rozpuštěným máslem a skořicovým cukrem (moje oblíbené), s nutellou (moje ještě oblíbenější) nebo s pořádnou dávkou javorového sirupu (moje absolutně nejoblíbenější!!).

A když budete mít štěstí a budete opravdu potichu, pak se všichni doma budou probouzet díky lahodné vůni čerstvých lívanců. A to už za to stojí :)




3 komentáře:

  1. Ach boze, tohle je presne ten typ snidane, ktery vyzaduju, kdyz venku zacne snezit a po byte se pohybuji vyhradne ve fleecove dece :D Musim je vyzkouset co nejdriv!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě! Mrazivých zimních rán teď bude víc než dost:)

      Vymazat
  2. já miluju všechny snídaně, přivstanu si i v týdnu:D jen poslední dobou nějak nemám chuť se s něčím patlat:D
    máš to krásný!:)

    OdpovědětVymazat