Steak se žampióny a bramborovou kaší

A ještě jednou tu mám tip na vynikající večeři. Fantastický steak, žampióny a jemná kaše se k sobě skvěle hodí. Na druhou stranu, jako maso můžete využít, co máte nejraději. Já jsem původně dělala pravý steak ze svíčkové, bála jsem se, aby nebyl moc krvavý, ale ani moc well well done, zkrátka, aby chutnal tak jak má. Povedl se skvěle a večeře byla vynikající. Co se už tak moc nepovedlo, bylo focení, protože nedostatek světla a nefotogeničnost steaku není příliš dobrá kombinace a nezachránil to ani photoshop. Trochu mi to zkazilo náladu, protože jsem se chtěla pochlubit, jak vynikající steaky ze svíčkové byly. Ale nakonec jsem neklesla na duchu a protože mi zbyla bramborová kaše i pár hub, druhý den jsem koupila steaky, tentokrát z tuňáka a jídlo obměnila. Fotky jsou o něco lepší a já pro vás mám hned dva tipy na skvělou večeři.


Co budete potřebovat:
  • 2-3 plátky pravé svíčkové (podle počtu porcí) nebo dva steaky tuňáka
  • 200 g žampiónů nebo 2 větší žampiony portobello
  • 400 g brambor
  • 200 ml smetany
  • lžíce másla
  • sůl, pepř, tymián
Začněte bramborovou kaší, kterou i hotovou jednoduše udržíte v teple. V osolené vodě uvařte oloupané a na kostičky nakrájené brambory do měkka. Hotové brambory slijte a ve vedlejším kastrólku ohřejte smetanu. Uvařené brambory rozmačkáme a postupně přidáváme smetanu. Já osobně mám radši hrubší bramborovou kaši, kde jsou ještě stále kusy brambor. Tentokrát (alespoň ve variantě A) jsem se ale rozhodla pro dokonale jemnou a sametovou kaši. Takže po přidání smetany, kaši povaříme, přidáme zhruba lžíci másla, dosolíme a nakonec vyšleháme tyčovým mixerém. Hebká kaše je prostě skvělá. Pokud ale chcete zůstat u hrubší varianty, vynechte tu část s mixérem. Hotovou kaši uchovejte v teple.

Oba steaky, ať ze svíčkové nebo z tuňáka by při přípravě měly mít pokojovou teplotu. Hovězí steaky nijak nesolte ani nepepřete. Můžete je navíc obalit v plátku slaniny a na opravdu dobře rozpálené pánvi se silnějším dnem je opékejte zhruba 2-3 minuty z každé strany. Tuňáka naopak můžete předem opepřit a osolit, zakápnout citrónem a lehce potřít olivovým olejem. Opékejte z každé strany asi jednu minutu, případně minutu a půl. Steak z tuňáka má být šťavnatý a uvnitř růžový. 

Oba steaky nechte následně chvíli odležet, dobré je přikrýt je alobalem a uchovat v teple. Využijte stejnou pánev a výpek z masa a zhruba 5-6 minut opékejte žampiony, spolu se špetkou pepře, soli a tymiánu.

Následně servírujte, přelité šťávou z masa.

Dobrou chuť a tady je alespoň fotka druhého pokusu, tentokrát steaku z tuňáka.



Tentokrát to byl zase jeden tip na večeři. V záloze mám ale i něco sladkého, co se na blogu objeví již brzy. Tak se těšte.

1 komentář:

  1. Dobrý den,

    Všimli jsme si, že máte spoustu chutných receptů na vašem blogu a chtěli bychom Vám představit naši novou webovou stránku http://www.vyhledejrecepty.cz/ kde si naši uživatelé mohou vybírat z více než 140 000 posbíraných receptů. Každým dnem narůstá návštevnoť strany. Momentálně máme denně 30 000 kliků. Na stránce jsme vytvořili také žebříček Tob blogů, kde najdete všechny přidané blogy a můžete přidat i ten Váš. My zkopírujeme všechny recepty a uživatelé je pak mohou nalézt pomocí našeho vyhledávače. Tím pádem se zvýší návštěvnost Vašeho blogu. Nemusíte se obávat, vše Vám nabízíme zcela zdarma.

    Vyhledejrecepty.cz má své sesterské webové stránky na celém světě. Budeme velmi rádi když se stanete součástí této velké rodiny.

    V případě že máte nějaké otázky obraťte se na nás.

    S pozdravem,
    info@vyhledejrecepty.cz

    OdpovědětVymazat