Kamenitá cesta a vánoční cukroví


Tak takovéhle zpoždění s pečením cukrovím jsem ještě neměla. I když ve městě všechno křičí, že Vánoce jsou tady a i když se upřímně těším na šťastné a veselé plné jídla, tak moje krabice, očekávající záplavu cukroví stále zejí prázdnotou. A ještě alespoň týden budou muset počkat. Prozatím jsem alespoň stihla dvě menší alternativy v podobě Kamenité cesty podle Nigelly Lawson a burákovo-čokoládových sušenek.


Kamenitá cesta (což není zrovna nejrozkošnější název pro cukroví) je tradiční britské cukroví a přesně odpovídá jejich oblíbenému stylu smíchat dohromady v podstatě cokoliv. Ale narozdíl od jejich neblaze proslulého vánočního pudinku, Kamenitá cesta chutná opravdu vánočně. Nevím tedy jaký je váš vztah k marshmallows, já jsem je asi nikdy moc nemusela, ale v kombinaci s čokoládou jsou rozhodně okouzlující. Navíc je kamenitá cesta opravdu rychlá a jednoduchá, takže ji zvládne i například vaše drahá polovička (pokud ji tedy před Vánoci pustíte do kuchyně :)

Další variantou je oblíbená kombinace tmavé čokolády a slaných buráků. Je to celkem příjemná volba, když vás o Vánocích (nebo ještě před začátkem svátků) honí mlsná nebo už máte typicky sladkého cukroví dost.

Recept na kamenitou cestu:
  • 200 g tmavé a světlé čokolády
  • 2 lžíce másla
  • 2 lžíce javorového sirupu
  • 100 g brusinek
  • 100 g sušenek
  • 100 g Marshmallows

Krása kamenité cesty je ve variabilitě. Takže pokud místo brusinek preferujete třeba hrozinky, švestky nebo třesně, klidně je můžete vyměnit, přidat, cokoliv. I sušenky si můžete vybrat dle libosti, já vybírám vždy věnečky, protože při drcení krásně voní. Můžete přidat i oblíbené ořechy, ale naprosto nepostradatelné jsou marshmallows. Pokud seženete menší, třeba takové, jako se dávají do horké čokolády, budou akorát. Větši, klasické JOJO budete muset trochu pokrájet.

V kastrůlku rozpusťte čokoládu, přidejte máslo a javorový sirup. Mezitím v míse smíchejte marshmallows, brusinky a nadrcené sušenky. Směs přelijte rozpuštěnou čokoládovou směsí a promíchejte. Vylijte na tác nebo plech, uhlaďte a nechte v lednici zatuhnout. Nakonec jemně zasněžte moučkovým cukrem.


Recept na čokoládovo-burákové sušenky:
  • 150 g hořké čokolády
  • 2 lžíce másla
  • lžíce burákového másla
  • 50 g sušenek
  • 70 g solených arašídů

Opět si rozpusťte čokoládu, máslo i burákové máslo. Směs můžete opět promíchat se sušenkami a buráky nebo můžete na talíř či tác navrstvit nejprve polámané sušenky, arašídy pak i druhou půlku arašídů jemně posekanou a nakonec přelít rozteklou čokoládou a nechat zatuhnout.

Voilá!



Pokud taky nestíháte s cukrovím jako já, tak kamenitá cesta nebo burákové sušenky jsou ideální i pro nečekanou návštěvu nebo když vás před Vánoci bude honit mlsná. 

Bon apetite!


2 komentáře:

  1. Vypadají krásně, oba druhy. Zítra se na ně chystám. Jen jsem u druhého druhu srab jít do solených oříšků, tak teď mám dilema, jestli radši nevezmu nesolené...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to mám radost, dej pak vědět, jak chutnaly! Solené jsou super, je to trochu zase něco jiného. Ale upřímně přítel mi říkal, že dobrý, ale kdyby to nebylo slaný, tak by to bylo ještě lepší, takže klidně zkus i s nesolenými arašídy. :)

      Vymazat