Perníčky last minute, zdobíme na poslední chvíli



Vánoce, vánoce přicházejí... a na vánoce nesmí chybět perníčky! No tedy, nevím jak u vás, ale v naší rodině se perníčky nikdy nedělaly, nepekly, nezdobily. A nikomu to ani moc nevadilo. Letos jsem se ale rozhodla v mém vztahu s perníčky prolomit ledy a to hned ze dvou důvodů - jednak vám právě perníčky, narozdíl od jiného cukroví, nabízí velké množství variability a kreativity při zdobení a zároveň jsou ideální jako pozorný dárek, které můžete takhle před Vánoci rozdávat na všechny strany. Olalá! A do třetice teda ještě navíc krásně voní.



Jak asi všichni víme, tak perníčky se musí péct hned z kraje prosince, aby vám do Vánoc stihli pěkně změknout. Pardon, ale pfff. Kdo má asi tak čas čekat a kdo má hned z kraje prosince čas na pečení perníčků (a že letos, kdy 19. prosince ještě nemám ani jedinou kokosovou kuličku nebo rohlíček, tak vím o čem mluvím). Takže když jsem našla skvělý recept na perníčky na poslední chvíli, alias měkké a dobré ihned, tak bylo jasno.

Recept je jednoduchý, můžete si vyzkoušet i vlastní směs perníkového koření (a pak ho prohlásit za super tajný :)) Vypracovat těsto vám asi taky zabere chvilku času, ale po chvíli už válíte a vykrajujete jednotlivé vánoční tvary raz dva. Já jsem po prvních dvou várkách musela upravit teplotu a zvýšit tloušťku těsta, protože jsem z trouby tahala sice moc dobré, ale poměrně sušenkové sněhuláky, zvonečky a hvězdičky.



No a zdobení, to je kapitola sama pro sebe :) Samozřejmě jsem se na zdobení těšila víc než na samotné pečení, ale nakonec to válení těsta bylo možná přece jen lepší. Bílkové poleva mi totiž úplně nezhoustla a i když jsem namísto zdobícího sáčku byla vybavena hitech zdobící tužkou od Tescomy, tak nebylo zdobení tak jednoduché, jak jsem si ho představovala. Takže ano, při zdobení perníčků se meze kreativitě rozhodně nekladou, co však hází dost velké klacky pod nohy (nebo ruce?) je moje vrozená umělecká nechopnost :)

Nakonec se ale vše víceméně povedlo a voňavé perníčky putovaly ke svým šťastným ochutnávačům. A k vám putuje sada fotek a recept.








A tady je ten nejlepší recept na nejrychlejší perníčky (mimochodem je z prosincového Apetitu, kde jsem se také inspirovala pro zdobení perníčků, určitě doporučuju):

  • 500 g hladké mouky
  • 200 g moučkového cukru
  • 5 lžic medu
  • 100 g másla
  • 2 vejce
  • 2 lžíce kakaa
  • 2 lžičky perníkového koření
  • lžička sody a 1/2 prášku do perníku
 
Ad.(aneb moje úpravy): Prototože jsem chtěla perníčků opravdu hodně, všechny dávky jsem navýšila asi o 20%
Ad.2: pokud čistě náhodou nenajdete prášek do perníku, tak jako se to nějakou záhadou podařilo mě, tak stejně dobře poslouží i klasický prášek do pečení
Ad.3: Jako koření můžete použít vaše osvědčené nebo předpřipravené směsi, já jsem smíchala a namlela dohromady skořici, hřebíček, badyán, mletý zázvor, citrónovou kůru, muškátový květ a základ směsi do svařáku, což byla převážně sušená pomerančová kůra- vše zhruba ve stejném poměru, jen té skořice bylo trochu víc :)
Ad.4: Pokud by někoho zajímalo, čím se recept liší od klasického základu na perníčky a proč jsou okamžitě měkké, tak tajemství, alespoň dle mého zkoumání tkví ve větším obsahu medu a přidání prášku do pečení - jak jednoduché, že? :)
 
Postup: veškeré suroviny smíchejte dohromady a v robotu (který jsem neměla) vypracujte hladké nelepivé těsto (bez robotu tedy pracně ručně :). Z těsta vyválejte jednotlivé pláty, nejlepší je tloušťka asi tak necelý půlcentimetr, a vykrajujte nejrozličnější tvary, dle vaší fantazie.

V troubě perníčkům dopřejte tak 10 minut zhruba na 170°. A po vytažení upečených krasavců je potřete žloutkem, aby se krásně leskly.

Věřte mi, že tyhle perníčky jsou opravdu rychlé a stojí za to, je ještě na poslední chvíli vyzkoušet!

P.S. Pokud vám chybí nějaký recept na cukroví, o víkendu mě čeká středně velký maratón pečení a vás snad během víkendu aktuální  reportáž, fotky a recepty. Do Vánoc zbývají ještě 5, tak to určitě stihneme!


Žádné komentáře:

Okomentovat