Dort Galaxie

Mám pro vás ještě jednu malou inspiraci. Tentokrát pochází z mojí dílny, i když léčba sladkým sebou zároveň nesla vedlejší příznaky.

Jelikož se blížily přítelovi narozeniny, nedala mi spát myšlenka, jaký dort pro něj k narozeninám vytvořit. Inspiraci jsem nakonec našla na televizním kanálu s nepřetržitým vysíláním dokumentů a rozhodla se vytvořit dort přímo vesmírný. K nápadu mě navíc přiměla i touha vyzkoušet potravinářské barvy v praxi. No doslova v ostrém provozu!

Musím říct, že z nápadu jsem byla nadšená, barvy jsem pořídila také bez větších obtíží v mém oblíbeném obchodě s cukrářskými potřebami a jednoho již konečně jarního večera jsem se pustila do díla.

Příprava dortu byla celkem tradiční. Zvolila jsem piškot s čokoládovým krémem a banány. Vrcholem mělo být především zdobení (barvení marcipánu), kterým jsem dort potahovala.

Nejprve jsem se rozhodla obarvit samotnou cukrovou hmotu potravinářskou barvou k tomu určenou. I přes slibný název barviva- extra ultra černá a neustále se zvyšující množství barviva přidávaného do těsta- hmota zůstávala nanejvýš tmavě šedomodrá. Zato moje ruce diky usilovnému hnětení získaly odstín poměrně slibný.

Nic naplat, rozhodla jsem se dort potáhnout ne úplně dokonale černou cukrovou hmotou a chybějící barvu na dort dodatečně natřít. Za to bych si s prominutím dala jedničku s hvězdičkou! Dort byl nádherně lesklý a měl tu správnou vesmírně černou barvu.

Ale tím ještě rozhodně nekončíme! Jak jistě víte, galaxie při prohlídce v planetáriu hrají různými barvami a proto jsem vytáhla svojí paletu a zásobu potravinářských barev a začala míchat ty nejvesmírnější odstíny, jaké si dovedete představit. Když jsem pak houbičkou začala na povrchu dortu vytvářet mlhoviny a pulsary, pyšně jsem si představila, kterak by mě paní učitelka výtvarné výchovy ze základní školy určitě pochválila.

Když jsem pak na téměř hotový dort sypala zlatou barvu v přášku (jasný hvězdný prach) chválila jsem i sama sebe. Pro jistotu jsem doplnila i věnování oslavenci, aby snad nedošlo k mýlce, že se nám místo dortu v lednici začal tvořit sám velký třesk.

Čekáte happy ending? Ten se bohužel tak úplně nekonal :) I když dort na pohled vypadal slibně a udělal oslavenci radost, velké množství nanesených barev nemělo ani tu minimální tendenci zaschnout a to ani po několika hodinách, ba ani další den! Narozeninové překvapení tak způsobilo kompletní černomodré obarvení čehokoliv, co s dortem přišlo do styku.



Tenhle trošku delší příspěvek vám sem dávám jako malé povzbuzení (možná i odstrašení), co všechno se i s těmi nejlepšími kuchařskými úmysly může zvrtnout!
Já to ale s cukrářskými barvami nevzdávám! Jen příště to zkusím asi trochu jinak :)

A co vy? Máte za sebou podobné kuchařské nebo cukrářské kiksy nebo jste naopak v práci s cukrářskými barvami mistr?

Žádné komentáře:

Okomentovat