Zapečené tortelliny

Mám pro vás rychlý recept a k němu malou story :)

Už asi týden jsem v hlavě nosila recept na skvělé citrónové tartaletky s čepičkou z bíleho sněhu. Nastal víkend, pustila jsem se do pečení. Fotky i postup vám sem dám později. A když výsledek nebyl špatný a chuťově se košíčky moc povedly, nějak mě hryzalo, že se pečení nevyvedlo úplně podle mých představ. Zkrátka takový ten nutkavě nespokojený pocit a špatná nálada.
Pokud vás taky někdy honí podobné chmury, mám pro vás recept, který mi během několika málo minut zvednul náladu.

Jsou to zapečené tortelliny se sýrem, respektive několika druhy sýra. A k tomu samozřejmě láhev vychlazeného bílého vína, které jsme si minulý týden přivezly od vinaře a bylo zase líp:)

Tortelliny (náplň dle libosti, já jsem zkombinovala plněné ricottou a proscciutem) hodíme do vroucí osolené vody a necháme asi 3 minuty vařit. Scedíme a přesypeme do zapékací misky.
Cibuli nakrájíme na tenké plátky a přihodíme k těstovinám. Navrch nastrouháme 2- 3 druhy sýra podle libosti. Já jsem vzala klasický eidam (ne moc italské, já vím), nivu a aromatický tvrdý sýr. Ale skvělá je určitě i mozzarela, můžete přidat i fetu a další. Na závěr přelijeme trochou smetany (cca 75 ml) a dáme do trouby.

Necháme zapéct cca 15 minut dokud se sýr nerozteče a cibule nezměkne.

Voilá a máme hotovo.

Pokud jde o mě, dobré víno a rychlá večeře inspirovaná Itálií mají u mě vždy zelenou. Škoda, že je náš balkón zrovna v probíhající rekonstrukci, jinak by z toho byla i fajn romantická večeře při západu slunce.

Žádné komentáře:

Okomentovat