Malinové brownies

A jsou tu zase Brownies! Tentokrát se skvělým letním lesním ovocem. Podobné brownies už jsem sice jednou pekla a proto byl zase čas to zopakovat. Recept na brownies najdete v každém druhém časopise a téměř každý začíná větou "Brownies, to je vlastně jiné skupenství čokolády..", no já bych s tím byla opatrná. Čokoládu miluju a je rozdíl mezi jiným skupenstvím a zkrátka velice čokoládovou chutí.

Na druhé straně kombinace čokolády a malin je prostě skvělá!





A tady je recept. Základ je podobný jako v minulém příspěvku, ale přidávám i recept podle posledního Apetitu, ať máte na výběr.

Co budete potřebovat:
300 g čokolády (tmavé nebo napůl s mléčnou podle vaší chuti)
250 g másla
špetka soli
třtinový cukr (původní recept píše 400 g, ale to je bláznovství! Vzhledem k tomu, že cukr budete vmíchávat do čokolády, doporučuji mnohem skromnější dávku např. 40 g)
4 vejce
140 g hladké mouky
kakao
maliny
prášek do pečiva (většina receptů o něm nepíše, nikdy! Přiznám se, že ho asi také nenapíšu ke každému receptu, ale sem ho alespoň půl sáčku patří. Upekla jsem tentokrát dvě placky brownies- ta s kypřícím práškem byla samozřejmě mnohem lepší!)

A postup je jako obvykle raz dva. V kastrůlku na mírném plameni rozpustíme čokoládu, máslo a přimícháme cukr. Směs odstavíme a necháme mírně vychladnout. Pak postupně vmícháme jednotlivá vejce a prošleháme. Pak přimícháme mouku, kakao a prášek do pečení.



Směs vlijeme na papírem vyložený plech, posypeme malinami a pečeme zhruba 30 minut. Ale spíše stačí jen 20, aby brownies byly uvnitř kypré, skoro až mazlavé.

Tak a geniální dezert s malinami je na světě. A i když brownies jsou prostě skvělé, rozhodla jsem se tento dezert ještě povýšit. Brownies jsem proto udělala dvojnásobnou dávku na dva plechy (pouze na druhý jsem nasypala maliny).

Na závěr jsem mezi brownies namazala moji oblíbenou směs šlehačky, tvarohu a vanilkového cukru a posypala malinami. A stačí dát do lednice zatuhnout. Šlehačka chuť čokolády a malin krásně zjemní a z malého dezertu je skvělý mini dort.

Kompletní dílo, jsem ale přeložila do krabičky a transportovala jako pozornost na návštěvu. Proto omluvte absenci finální fotky, ale po večeři se po brownies se šlehačkou jen zaprášilo.



A co vy a brownies? Nebo maliny v kombinaci s čokoládou?

Žádné komentáře:

Okomentovat